Reklamácia produktu
Vážený zákazník,
záleží nám na vašich právach vrátane práva podať sťažnosť. Nižšie nájdete podrobné informácie o našej zodpovednosti za vadu výrobku, ktorý sme predali, ao vašich právach súvisiacich s reklamáciou na základe zákonnej záruky.
Dôležité! Nezabúdajte, že ak sa na výrobok tiež poskytla záruka, môžete na ňom tiež podať sťažnosť – v takom prípade je však adresát ručiteľom uvedeným v záruke. Záruka zakaždým definuje rozsah vašich práv. Nezabudnite, že uplatnenie práv vyplývajúcich zo záruky nemá vplyv na našu zodpovednosť vyplývajúcu zo záruky a že záruka nevylučuje, neobmedzuje ani pozastavuje vaše práva podľa záručných ustanovení za vady predaného tovaru.
Základ a rozsah našej zodpovednosti za vady výrobku v rámci záruky určuje všeobecne platný zákon, najmä ustanovenia občianskeho zákonníka.
Sme povinní poskytnúť produkt bez vád. V rámci záruky sme zodpovední, ak sa fyzická vada produktu zistí do dvoch rokov od dátumu vydania kupujúcemu. Dôležité! V rámci záruky sme zodpovední za fyzické vady, ktoré existovali v čase, keď nebezpečenstvo prešlo na kupujúceho alebo bolo spôsobené dôvodom súvisiacim s predmetom predávaným v rovnakom čase.
Môžete podať sťažnosť, napríklad:
• písomne na túto adresu: FODYMSKI SP Z.O.O, ul. Grażyńskiego 40, 43-300 Bielsko-Biała, Polsko;
• v elektronickej forme prostredníctvom e-mailu na túto adresu: kontakt@maribella.sk
Náklady na dodanie tovaru predávajúcemu znáša spotrebiteľ.
V opise reklamácie uveďte: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum chyby; 2. žiadosť o metódu uvedenia výrobku do súladu s kúpnou zmluvou alebo vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpení od kúpnej zmluvy; a (3) vaše kontaktné údaje – to uľahčí a urýchli spracovanie vašej sťažnosti. Nezabudnite, že požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú iba odporúčaniami a neovplyvňujú účinnosť podaných sťažností bez odporúčaného popisu sťažnosti.
Základné práva kupujúceho v súvislosti s reklamáciou produktu
Pre uzatvorené predajné zmluvy
od 25. decembra 2014
V takom prípade sú práva vo všeobecnosti rovnocenné, čo znamená, že môžete okamžite použiť prvú aj druhú skupinu práv:
1) Skupina: zníženie ceny / refundácia
Ak má predaný produkt vadu, môžete urobiť vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpení od zmluvy, pokiaľ vám okamžite a bez zbytočných nepríjemností nevymeníme vadný produkt bez vád alebo odstránime vadu.
Dôležité! Toto obmedzenie neplatí, ak sme už výrobok vymenili alebo opravili, alebo ak sme nesplnili povinnosť vymeniť výrobok za výrobok bez vád alebo odstrániť vadu.
– Ak je zákazník spotrebiteľom, namiesto odstránenia vady navrhnutej v súlade s vyššie uvedenými ustanoveniami, požiadajte o výmenu produktu za jeden bez vád alebo namiesto nahradenia produktu, ktorý požaduje odstránenie vady, pokiaľ nie je nemožné alebo by si to nevyžadovalo uvedenie výrobku do súladu s kúpnou zmluvou spôsobom, ktorý ste si zvolili. nadmerné náklady v porovnaní s nami navrhovanou metódou.
Dôležité! Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada zanedbateľná.
2) Skupina: oprava / výmena
Ak má predávaný produkt defekt, môžete požiadať o jeho výmenu za produkt bez vád alebo odstránenie vady. Môžeme však odmietnuť vyhovieť vašej žiadosti, ak nie je možné uviesť chybný výrobok do súladu so zmluvou tak, ako si vyberiete, alebo ak by to viedlo k nadmerným nákladom v porovnaní s druhým možným spôsobom, ako ho uviesť do súladu so zmluvou.
Nezabudnite, že zákazník, ktorý uplatňuje záručné práva, je povinný dodať chybný produkt na naše náklady na túto adresu: ul. Grażyńskiego 40, 43-300 Bielsko-Biała. Ak by však vzhľadom na druh výrobku alebo spôsob, akým bol nainštalovaný, bolo jeho dodanie príliš zložité, je zákazník povinný poskytnúť nám výrobok na mieste, kde sa výrobok nachádza.
Na vašu sťažnosť odpovieme okamžite, najneskôr do 14 kalendárnych dní od dátumu jej podania. Dôležité! Nedostatočná odpoveď v uvedenej lehote znamená, že sme sťažnosť považovali za odôvodnenú.
Spotrebiteľ má tiež možnosť využiť mimosúdne riešenie sporov.
Podrobné informácie o možnosti zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, využiť mimosúdne prostriedky riešenia sťažností a nápravy, ako aj pravidlá prístupu k týmto postupom sú k dispozícii na internetovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Kontaktné miesto sa nachádza aj pri predsedovi Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa (telefón: 22 55 60 333, e-mail:
kontakt.adr@uokik.gov.pl alebo písomne: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varšava.), Ktorej úlohou je okrem iného pomáhať spotrebiteľom v záležitostiach týkajúcich sa mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
Spotrebiteľ má tieto príklady možností použitia mimosúdnych metód vybavovania sťažností a nápravy: (1) žiadosť o urovnanie sporu na stáleho priateľského súdu spotrebiteľa (viac informácií nájdete na: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) žiadosť o mimosúdne vyriešenie sporu vedecko-inšpektorovi obchodnej inšpekcie (viac informácií na webovej stránke inšpektora zodpovedného za miesto podnikania predávajúceho); a (3) pomoc zo strany verejného ombudsmana pre ochranu spotrebiteľa alebo sociálnej organizácie, ktorého zákonné úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľa (vrátane Spotrebiteľskej federácie, Združenia poľských spotrebiteľov). Poradenstvo sa poskytuje, okrem iného, e-mailom atady@dlakonsumentow.pl a na zákazníckej linke pomoci 801 440 220 (horúca linka je otvorená v pracovných dňoch medzi 8:00 a 18:00, poplatok za pripojenie podľa taríf operátora).
Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je k dispozícii platforma na online riešenie sporov medzi spotrebiteľmi a podnikmi na úrovni EÚ (platforma RSO). Platforma ODR je interaktívna a viacjazyčná webová stránka s jednotným kontaktným miestom pre spotrebiteľov a podnikateľov, ktorí sa snažia o mimosúdne urovnanie sporu týkajúceho sa zmluvných záväzkov vyplývajúcich zo zmluvy o online predaji alebo zmluvy o poskytovaní služieb (viac informácií na webovej stránke platformy alebo na webovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa). : https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
Iné sťažnosti
Rovnakým spôsobom ako vyššie môžete podať sťažnosť súvisiacu s poskytovaním elektronických služieb prostredníctvom nášho internetového obchodu (napr. Účet alebo objednávkový formulár) a ďalšie sťažnosti týkajúce sa prevádzky nášho internetového obchodu.
V opise sťažnosti uveďte (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu sťažnosti, najmä druh a dátum nezrovnalostí; (2) Vaša žiadosť; a (3) kontaktné údaje – to uľahčí a urýchli vybavovanie sťažností. Nezabudnite, že požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú iba odporúčaniami a neovplyvňujú účinnosť podaných sťažností bez odporúčaného popisu sťažnosti.